TÜRK AYAKKABISI THE MICAM’DA VURDU GOL OLDU
11 Nisan 2016
Dünya ayakkabı sektörünün prestijli fuarlarından The Micam, 2016 yılının ilk dönemini başarıyla kapattı. Şubat ve Eylül aylarından her yıl iki kez kapılarını açan fuar, 14-17 Şubat tarihleri arasında ziyaretçilerini ağırladı. Dünya ayakkabı pazarının orta ve üst segmentine hitap eden fuarın Eylül 2015 etkinliğinde bin 443 katılımcı firma/marka ile 33 bin 372 kişi ziyaret etti. Fuarı, bu dönemde yüzde 1,8 oranında artışla 821’i İtalyan, 635’i yabancı olmak üzere bin 456 katılımcı firma/marka, 32 bin 703 ziyaretçi ve 16 bin 343 de yabancı ziyaretçiyi ağırladı. Fuarın son döneminde ürün gruplarının yerlerinde birtakım değişiklikler yapıldı.
Fuara 35 Türk firması katıldı
2005 yılından itibaren İTKİB’in milli katılım düzenlediği fuara, bu dönem aralarında Ridge, Molyer, Poletto, De Marchi, Inuovo gibi Türkiye ve dünyada markalaşmış veya markalaşma yolunda ilerleyen firmaların da bulunduğu 26 bay-bayan ayakkabı üreticisi firma ile 1, 2, 4, 5 ve 7 salonlarında katılım sağladı. İzmir Ayakkabı Kümesi’nden de 9 firmanın katıldığı fuara toplamda 35 Türk firması katıldı. İtalya’nın Milano şehrinde düzenlenen The Micam Ayakkabı Fuarı esnasında uzun yıllardır İTKİB tarafından düzenlenen organizasyon kapsamında düzenli olarak çeşitli tanıtım faaliyetlerine yer veriliyor. Bu çalışmalarda Türk ayakkabı sektörünün yurtdışındaki bilinirliğinin ve kalite algısının yükseltilmesi hedefleniyor. Bunlardan biri de 11 yıldır faaliyet gösteren ve birçok başarılı projeye imza atan, yurtdışında Türkiye’yi başarıyla temsil eden Deri Tanıtım Grubu’nun, yeteneği ve üstün futbol zekâsıyla takdir edilen Arda Turan ile sürdürdüğü reklam/tanıtım çalışması oldu. The Micam Fuarı’nda da kullanılan afişler başta Milano olmak üzere yurtdışı hedef pazarlarındaki tanıtımlarında yer alırken, Arda Turan, kampanyanın reklam filminde de oynadı. Filmde, Deri Tanıtım Grubu’nun hedef pazarlarından biri olan Çin’e atıfta bulunarak, yarı Amerikalı, yarı Çinli bir genç kız, Türk derisinden yapılan darbukayı çalıyor. Arda Turan ise kızın karşısında Türk derisinden üretilen ayakkabıları ile step yapıyor. Üç bölümden oluşan reklamda, darbuka ritimleri ve Arda Turan’ın adımlarının gittikçe hızlandığını; reklam filminin sonunda atışmayı Arda Turan’un kazandığını görüyoruz.