54.AYSAF FUARI BİTTİ

Ayakkabı yan sanayisinin Türkiye'deki potansiyelinin dış pazarlara tanıtılması amacıyla düzenlenen "54. Uluslararası Ayakkabı Yan Sanayi Fuarı" (AYSAF) 11-14 Kasım 2015 tarihleri arasında CNR Expo Fuar Merkezi'nde 40.000 m² kapalı alanda 420 firmanın katılımıyla sektörü biraraya getirdi. CNR Holding organizasyonunda düzenlenen AYSAF, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma ve Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV), Ayakkabı Yan Sanayicileri Derneği (AYSAD), Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği(TASD), Deri Tanıtım Grubu(DTG) ve Ekonomi Bakanlığı'nın desteğinde gerçekleştirildi.

 

Ayakkabı ve deri sektör temsilcilerinin yoğun ilgi gösterdiği AYSAF 2015'e Türkiye'nin dört bir yanından alım grupları ve aralarında Almanya, Birleşik Arap Emirlikleri, Fransa, İngiltere, Çin, İtalya ve Suudi Arabistan'ın da yer aldığı 40'ın üzerinde ülkeden çok sayıda alıcı ve ziyaretçinin katıldı. İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin (İBB) yanı sıra KOSGEB tarafından da desteklenen fuarda, tabandan kalıba, aksesuardan kimyevi maddelere kadar yan sanayiye ait her çeşit ürün sergilendi.

 

500 milyon dolarlık katkı

 

AYSAF Fuarı ve sektörle ilgili değerlendirmelerde bulunan AYSAD Başkanı Tan Erdoğdu, fuarın ayakkabı yan sanayi sektörünün uluslararası arenada tanınmasına ve sektörün ihracatının artırılmasında önemli rol oynadığını söyledi. Sektörün ihracatının 2023 yılında 2.5 milyar dolar ihracat hedefi olduğunu hatırlatan Erdoğdu, şöyle konuştu: “Fuarın Türkiye ayakkabı sektörü ihracatına 500 milyon dolarlık katkısı var. Bu fuarda İran, İtalya, Hindistan, Pakistan gibi pek çok ülkeden gelecek heyetleri ağırlayacağız. Fuara gelecek heyetlerle alım, satım ve işbirliği anlaşmalarımız olacak”dedi.

 

İran'da 100 milyon dolarlık ihracat hedefleniyor

 

Sektör olarak fuarda özellikle İran pazarına göz diktiklerini aktaran Tan Erdoğdu, “Tebriz Vali Yardımcı'nın eşliğinde İran'dan gelecek büyük heyeti fuarda ağırlayacağız. İran'a uygulanan ambargoların kalkması ile İran Türkiye pazarından alım yapmaya başladı. Fuarda İran pazarına olan ihracatımıza 100 milyon dolarlık katkı sağlamayı hedefliyoruz. Ayakkabı üretimleri iyi olmasına rağmen kalite konusundaki eksikleri nedeni ile bize yöneldiler. Yan sanayiye önemli oranda ihtiyaçları var. İran'da bizim yerleşik yan sanayi fabrikalarımız var. Onlara deriden, suni deriye, tabandan teknolojiye kadar her türlü yan sanayi ürünümüzü satabiliriz.

 

Deri Tanıtım Grubu'ndan büyük destek

 

Deri Tanıtım Grubu(DTG), Türkiye'de AYMOD ve İDF Fuarlarından sonra AYSAF Fuarı'na da önemli katıkılarda bulundu. AYSAF Lounge ve Trend Area alanı Deri Tanıtım Grubu sponsorluğunda oluşturuldu. Deri Tanıtım Grubu Başkanı Erdal Matraş, sektörün önemli fuarlarına desteklerini sürdüreceklerinin altını çizdi.

 

İlgili Fotoğraflar

PAYLAŞ