MODA DİYARINDA TÜRKLER SAHNEDE

Deri tanıtım grubu'nun italyan vogue iş birliğiyle floransa'da palazzo capponı'de gerçekleştirdiği “modanın evrimi, türk derisinin hikayesi'' sergisi hayranlık uyandırdı. Aynı zamanda 8 türk tasarımcının kapsül koleksiyonu, pıttı uomo fuarı ile eş zamanlı sergilendi.

Türkiye'nin en eski ve köklü sektörlerinden de­ri, 500 yıllık bir geçmişe sahip. Derideki yüzyıllık tec­rübesini ihracata yansıtmaya çalışan Türk deri sektörü, uluslararası platformlarda tanıtım projelerine ağırlık ve­riyor. Türk deri markalarının iç ve dış pazarlarda tanıt­mak, pazar ve ihracat potansiyelini artırmak için çalışan Deri Tanıtım Grubu (DTG), ünlü moda dergisi İtalya L'Uomo ve Vogue ile önemli bir çalışmaya imza attı. DTG ve Vogue ekibi, ek olarak dağıtımı yapılacak 100 sayfalık bir 'Art Book' hazırladı. DTG'nin büyük önem verdiği bu projede, Türkiye'nin mimariden tekstile fark­lı alanlarda tanınmış tasarımcılarının deri kullanarak gerçekleştirdikleri tasarımlara özel çekimler de yapıldı. Türk derisini dünyaya tanıtmak üzere, 2005 yılında ku­rulan Deri Tanıtım Grubu (DTG), İtalyan Vogue Dergis ile işbirliği uyarınca; Hakan Yıldırım, Bora Aksu, Zeynep Tosun, Gül Ağış, Aslı Filinta, Tuba Ergin, Ece Gözen, Emre Erdemoğlu gibi Türk modasını temsil eden 8 önemli ta­sarımcı, Vogue İtalya editörlerinin katkısıyla Türk derisi ve aksesuarları kullanarak, deri sektörünün yetkinliklerini temsil eden deri giysi, ayakkabı ve moda aksesuarlarından oluşan bir kapsül koleksiyon hazırladılar. Hazırlanan kapsül koleksiyonlar, Floransa'da her yıl 30 binden fazla ziyaretçi çeken Pitti Fuarı ile eş zamanlı olarak, Palazzo Capponi'de sergilendi. Dünyaca ünlü İtalyan markaların direktörlerini ve basın mensubu­nun ilgi göstediği sergi, beklenilenin üzerin­de ziyaretçi ağırladı. Vogue İtalya'nın Genel Yayın Yönetmeni Franca Sozzani'nin ev sahipliği yaptığı sergiye, Floransa Belediye Başkanı Dario Nardella, Alberto Guardiani, Carlo Antonelli, Riccardo Ferragamo, Lo­renzo Gucci gibi isimler Türk tasarımcıların kapsül koleksiyonlarını incelediler.

İtalya'da Ortaçağ kenti kimliğini en fazla muhafaza eden kentlerden biri olan Flo­ransa, Salvatore Ferragamo, Gucci, Roberto Cavalli ve Emilio Pucci gibi pek çok önemli lüks İtalyan markasının da doğum yeri. Flo­ransa aynı zamanda modanın da vitrini ola­rak görülüyor. DTG'nin İtalya'da gerçekleş­tirdiği bu projenin diğer ayağında ise TOD's markasının tasarımcısı Andrea Incontri'nin Türk derisi kullanarak, Türkiye'de üretilen parçalardan oluşan kapsül koleksiyonu ha­zırladı. “Modanın Evrimi, Türk Derisinin Hikayesi” sergisi, deride dünya çapında bir üretim otoritesi olan Türkiye ile dünya ça­pında moda merkezi olan İtalya'yı birbirine bağlamayı hedefliyor. İtalya'nın en prestijli moda dergisi olan Vogue'un projeye dahil edilmesi, Türk derisinin uluslararası zemin­de tanıtımına destek olacak. Bu özel proje ile “Made in Turkey” kavramıyla birlikte Türki­ye sınırları dışında pazarlamaya güç verilmiş “en üst seviyede kalite”, “üretim kalitesinin yakın denetimi” ve deride “güçlü bir Türk kimliği” alt kavramları ön plana çıkarılması hedefleniyor.

İlgili Fotoğraflar

PAYLAŞ