İHRACATTA AGRESİF PAZARLAMA DÖNEMİ: TÜRK DERİSİ SAHAYA İNDİ

İHRACATTA AGRESİF PAZARLAMA DÖNEMİ: TÜRK DERİSİ SAHAYA İNDİ

Türk deri üreticileri Avrupa pazarına açılmak için Ekonomi Bakanlığı desteğiyle yürüttükleri URGE Projesi kapsamında Portekiz’e yönelik agresif pazarlama stratejisiyle alışılmışın dışında yöntemler kullanıyor. Proje ile 14 Türk firması Portekiz ayakkabı üretim merkezlerinin meydan ve semt pazarlarında ayakkabı üreticileri ile buluşuyor.

Türkiye Deri Sanayicileri Derneği’nin (TDSD) Ekonomi Bakanlığı tarafından URGE Tebliği kapsamında desteklenen projesi kapsamında Türk deri üreticileri, Portekiz ayakkabı sanayicileri ile bir araya geldi. 29 Şubat – 4 Mart tarihleri arasında Portekiz’in Sao Joao da Madeira ve Felgueiras şehirlerinde ayrı ayrı gerçekleşen ziyaretlere 14 deri firması katıldı.

 

Deri ihracatı Avrupa’yı hedefliyor

TDSD Başkan Yardımcısı ve aynı zamanda İDMİB Yönetim Kurulu Üyesi Güven Karaca, URGE projesinin temelinin sektörün yönünün Avrupa’ya dönmesi konusunda içine girdikleri arayışa dayandığını söyledi. İlk olarak Türkiye’de bulunan deri tabakhanelerinin tamamının yer aldığı bir katalog hazırlayarak, uluslararası fuarlarda bunları dağıttıklarını belirten Karaca, “Daha sonra yaptığımız araştırmalar sonucunda Avrupa’da İspanya, İtalya ve Portekiz’in ayakkabı üretiminde çok önemli konumda olduklarını tespit ederek bu pazarlara yönelik yapacaklarımızı ele aldık. Bir yol haritası çizerek Ekonomi Bakanlığı’nın URGE projesinebaşvurduk. Finansman desteğini böyle sağladıktan sonra, 2015 yılının Mart ayından itibarenprojeye dair eğitimler aldık. Bu bilgilerle bir adım

daha ileriye gidilerek Portekiz, İspanya ve İtalya’da fuarlardan bağımsız sadece Türk dericisinin olacağı roadshow niteliğinde ne olabilir onu saptamaya çalıştık ve sonuçta bu ülkelerdeki önemli üretim merkezlerinde kiralanacak alanlarda ayakkabı üreticileri ile deri üreticilerini bir araya getirmeyi planladık. Üretim ve pazarlama artık eski dinamiklerle gitmiyor. Yeni birşeyler denemek lazımdı ve böyle bir yol haritası ortaya çıktı. Pazara giriş stratejisinin temelini agresif pazarlama oluşturdu. Pazarda sadece Türk dericisi olacak ve Türk derisi sunumu gerçekleştirilecek. Deri Sektöründe İhracat Odaklı Rekabetin Geliştirilmesi Projesi böyle doğdu” dedi.