ULUSLARARASI AYAKKABI FUARI AYMOD, 54’ÜNCÜ KEZ SEKTÖRÜN KÜRESEL BULUŞMA NOKTASI OLDU. BİN 400 MARKANIN KATILDIĞI FUAR, 60 ÜLKEDEN ZİYARETÇİYİ AĞIRLADI

ULUSLARARASI AYAKKABI FUARI AYMOD, 54’ÜNCÜ KEZ SEKTÖRÜN KÜRESEL BULUŞMA NOKTASI OLDU. BİN 400 MARKANIN KATILDIĞI FUAR, 60 ÜLKEDEN ZİYARETÇİYİ AĞIRLADI

Ayakkabı sektörünün küresel buluşması Uluslararası Ayakkabı Moda Fuarı (AYMOD), 7-10 Ekim tarihleri arasında CNR EXPO Yeşilköy’de ziyaretçilerini ağırladı. 54’üncü kez kapılarını aralayan fuarın açılışı Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mehmet Büyükekşi, İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracatçıları Birliği Yönetim Ku¬rulu (İDMİB) Başkanı Mustafa Şenocak, Tür¬kiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD) Başkanı Hüseyin Çetin ve CNR Holding Pazarlama Grup Başkanı Reha Tartıcı’nın ka¬tılımı ile yapıldı. Kendi kulvarında dünyanın ikinci büyük fuarı olan AYMOD’da, önümüz¬ deki yılın İlkbahar-Yaz koleksiyonu ilk kez vitrine çıktı. Bin 400 markanın katıldığı fuar, 60 ülkeden ziyaretçiyi ağırladı.

Önümüzdeki yılın İlkbahar-Yaz sezonunun ayakkabı modellerinin ilk kez görücüye çıkarıldığı fuar, Türkiye Ayakkabı Sektörü Araştırma Geliştirme Eğitim Vakfı (TASEV), Türkiye Ayakkabı Sanayicileri Derneği (TASD), Türkiye Umum Ayakkabıcılar Fe­derasyonu (TUAF), İstanbul Ayakkabı Esnafı Sanatkarlar Odası (İASEO) ve KOSGEB desteğiyle düzenleniyor. Klasikten moderne, babetten çizmeye, spor ayakkabılarına, çanta, cüzdan, kemere kadar her kesime hitap eden ürünlerin sergilendiği AYMOD’da, pazara yeni giren firmalara da fırsat oldu. Türk pazarını yakından tanıyan firmalar, yaban­cı alıcılarının beklentilerini de öğrendiler. Fuara katılan yerli ve yabancı markalardan bazıları da şöyle: Crash, Pierre Cardin, Lig, Hush Puppies, Pedro Camino, Ortopedia, LA PINTA, Ridge, Pegia, Etor, Inuovo, Bueno, Twıgy, Bulldozer, Komçero, Genio, Deriva, Darkwood, Labora, Chic Shoes, Strassberger, Scooter.

 

Her sektöre nasip olmaz

Fuarın açılışında konuşan TİM Başkanı Mehmet Büyükekşi, 54’üncü fuarı yapmanın her sektöre nasip olmadığının altını çizdi. Ayakkabı sanayinin önemli bir gelişme kay­dettiğini belirten Mehmet Büyükekşi, 700 milyon dolar civarında ihracatın olduğunu söyledi. Sektörün kapasitesinin ve ihracatının daha da yüksek olması gerektiğine dikkat çeken Büyükekşi, 700 milyonluk ihracatın 1.3 milyar dolara; binde 5 olan kapasitenin de binde 9’a çıkarılması gerektiğini söyledi. Türkiye’nin rekabet edebilecek, verimliliği artırabilecek yeni teknoloji yatırımlarına ihtiyacı olduğuna dikkat çeken Büyükekşi, Urfa’da yürütülen bir program çerçevesinde ayakkabı sektörünün 25 firma ile kümelene­ceğini kaydetti.