TÜRK DERİSİNİN ÇİN’DEKİ MUHTEŞEM GÖSTERİSİ CHICŞANGHAY

TÜRK DERİSİNİN ÇİN’DEKİ MUHTEŞEM GÖSTERİSİ CHICŞANGHAY

Rusya’da yaşanan sıkıntılara karşın alternatif pazar arayan Türk deri sektö- rü, İDMİB’in önderliğinde yüzünü Uzak Doğu’ya çevirdi. Türk derisinin kalitesini, sektörün gücünü göstermek isteyen İDMİB, hedef ülke olarak radarına aldığı Çin’de çalışmalarına başladı. Bu çalışmalarından biri de CHIC Şanghay Fuarı oldu. Asya’nın en büyük fuarlarından CHIC - China International Clothing and Accessories Fair, 22 yıldır Çin’in Pekin şehrinde düzenleniyordu. Fuar idaresi aldığı bir kararla fuarı bu yıl, Çin’in en büyük kenti Şanghay’a taşıdı. Fuar, 18-20 Mart tarihleri arasında 400 bin metrekarelik yeni fuar alanı National Exhibition & Convention Center’da düzenlendi. Fuar idaresi tarafından yapılan açıklamada, yeni fuar alanının beklentileri karşıladığı ifade edildi. Fuara katılan Türk firmalarından aldığımız görüşler doğrultusunda, fuarın beklentilerin çok üzerinde geçtiği ifade edildi. Türkiye CHIC Şanghay’da, İTKİB ile milli katılım gerçekleştiren 10 ve bireysel katılım gerçekleştiren beş firma ile yerini aldı. Türk firmalarının yer aldığı bölümde, İtalyan Vogue Dergisi ve DTG iş birliği ile gerçekleştirilen Artbook projesinde yer alan sekiz başarılı Türk tasarımcımızın ürünlerinin sergilendiği alan, ziyaretçilerden tam puan aldı. 125 bin ticari ziyaretçi ile rekor kıran fuarda, bin 200 marka yerlerini alırken, 21 farklı ülkeden de katılımın olduğu belirtildi. Bu yıl Intertextile ve The Micam gibi büyük fuarları da eş zamanlı olarak sergileyen CHIC Şanghay, büyük bir organizasyona imza attı. Fuarın Pekin’den Şanghay’a taşınmasına kimi çevreler mesafeli baksa da fuarın ardından Şanghay’da düzenlenmesinin çok doğru bir adım olduğu vurgulandı. Beklentileri aşan ziyaretçi sayısı ile fuarın Pekin’den Şanghay’a taşınmasının doğru bir hareket olduğu hem fuar idarecileri hem de katılımcı firmalar tarafından altı çizilen yorum oldu. 22 yıl sonra şehir değişikliğine giden fuar idaresi, CHIC’in gelecekteki gelişimi için başarılı bir strateji izlediklerini de belirttiler. Fuar yetkilileri ziyaretçiler arasında Hong Kong, Japonya, Malezya, Singapur, Güney Kore, Tayvan, İsrail, Büyük Britanya, Rusya ve Türkiye gibi ülkelerin yer aldığını belirtti.