UZAK DOĞU PAZARINA YAKIN MARKAJ APLF HONG KONG

UZAK DOĞU PAZARINA YAKIN MARKAJ APLF HONG KONG

Türk deri sektörü dünyada 2014 yılında yaşanan krizlerden etkilenmemek için İstanbul Deri ve Deri Mamulleri İhracat- çıları Birliği (İDMİB) önderliğinde yeni pazarlarda atağa kalktı. Dünyanın sayılı, Uzak Doğu’nun en büyük deri fuarı olan Hong Kong’daki Asya Pasifik Deri Fuarı’nda (APLF-MM&T) daha önceki yıllarda olduğu gibi bu yıl da milli katılım yapan Türk deri sektörü kaliteli ürünleriyle dünyaca ünlü markaların ilgi odağı oldu. 30 Mart - 1 Nisan tarihleri arasında Hong Kong’da 31’inci kez düzenlenen APLF Deri Fuarı, dünya deri endüstrisinin en önemli uluslararası platformlarından biri olarak kabul ediliyor.

 Uzak Doğu ekonomisinin can damarı olarak bilinen Hong Kong’daki fuara işlenmiş ya da yarı işlenmiş deri mamulleri ve kimyasalları ile milli katılım yaparak boy gösteren Türkiye deri sektörü temsilcileri, dünyanın ünlü markalarıyla iş bağlantıları yaptı. Fuarda işlenmiş deri ve kürk ürünleri ve deri kimyasalları ile deri makinaları sergilenirken Türkiye’den 44 firmanın katıldığı fuarda yapılan bağlantılar, İDMİB’in doğru bir stratejiyi uyguladığını ortaya koydu. Bu yıl fuara 26’ncı milli katılımını gerçekleştiren Birlik, beraberinde işlenmiş ve yarı işlenmiş deri, kürk ürün grubunda 40, makina ve kimyasallar ürün grubunda 4 olmak üzere, toplam 44 firma ile önceki dönemde olduğu gibi, alan ve katılımcı sayısı açısından fuardaki en büyük ülke katılımını gerçekleştirdi.

APLF’nin en iyi ürünler ödül töreni Best of Awards’ın 2015 dönemine ise çok sayıda Türk firması başvuru gerçekleştirirken, bu yıl Yılbay Deri “fashion” kategorisinde birincilik ödülünü kazandı.

İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak

Fetih yapar gibi hazırlandık İDMİB Başkanı Mustafa Şenocak, APLF Deri Fuarı hakkında yaptığı değerlendirmede sektörün 2014 yılında bir önceki yıla göre yüzde 4,6 kayıpla kapandığını ve 1 milyon 852 bin dolar olarak gerçekleştiğini söyledi. Mustafa Şenocak, “Özellikle Rusya’daki kriz sektörü- müzü etkiledi. Bu krizlerin etkisini daha az hissetmek ve geleceğe yönelik yeni pazarlar bulmak için ikinci halka olarak değerlendirdiğimiz ülke pazarlarının keşfine çıktık. Uzak Doğu ülkelerine, Japonya ve ABD’ye deri sektörü olarak adeta fetih harekatı yapar gibi hazırlandık, yola çıktık. İkinci halka ülkelerdeki yolculuğumuzda başarılı bir adım attık. Hong Kong’daki APLF fuarına uzun yıllardır katılan en köklü ülkeyiz. Ancak bu sene fuarın anlamı daha büyük. Katılım yapan firmalarımız fuardan mutlu ayrıldılar” dedi. Türk derisinin ihracat rakamlarına bakıldığında Asya ve Uzak Doğu ülkelerinin yüzde 9’luk ihracat oranı ile dördüncü sırada yer aldığını belirten Şenocak, “15’er kişiden oluşan ticaret heyetleriyle belirlediğimiz ikinci halka bölge ve ülkelerde tespitler yapıyoruz. İDMİB olarak ilk ticaret heyetlerimizi Çin ve Vietnam’a göndererek görüşmeler yapacağız. Japonya hedefimiz için Deri Tanıtım Grubu (DTG) tanıtım faaliyetlerini planlamaya başladı. Türk derisinin kalitesini, sektörün gücünü göstererek Japonya pazarında sağlam temeller atmak istiyoruz. Japonlar Türkleri çok seviyor. Aynı zamanda Japonların Çinlilerle siyasi sorunları var. Çin’den biraz pahalı da olsa ürünlerini Türkiye’den almaktan yanalar. Üstelik yüksek gelir seviyesine de sahipler. Ticaret heyetleri yaparak o ülke pazarını tanımamız gerekiyor” değerlendirmesinde bulundu.